INTREBARI FRECVENTE ADMITERE 2024

ADMITEREA 2024

RECOMANDĂRI ȘI RĂSPUNSURI LA ÎNTREBĂRI FRECVENTE

 

PLATFORMA PENTRU ÎNSCRIEREA ONLINE https://admitereonline.uab.ro/

ESTE ACCESIBILĂ DIN DATA DE 9 IULIE 2024, PÂNĂ ÎN DATA DE 18 IULIE 2024 (ora 16.00), CONFORM CALENDARULUI ADMITERII 2024! ANTERIOR DATEI DE ÎNCEPERE A ÎNSCRIERILOR SE POT CREA DOAR CONTURI GENERALE.

 

DRAGI CANDIDAȚI,

ÎNCERCĂM SĂ RĂSPUNDEM LA CÂTEVA DINTRE ÎNTREBĂRILE VOASTRE FRECVENTE:

 

1. ESTE NECESARĂ PREZENȚA LA UNIVERSITATE ÎN PRIMA ETAPĂ A ADMITERII, PENTRU ÎNSCRIEREA LA CONCURS?

Pentru că întregul proces de ÎNSCRIERE în concursul de Admitere se va derula online, pe o platformă securizată, nu este necesară și obligatorie prezența candidaților la Universitate, înscrierea putându-se face de acasă. Însă candidații care nu dispun la domiciliu de dotările tehnice necesare, nu au conexiune la Internet sau, pur și simplu, doresc să vină la Universitate, spre a ne cunoaște, vor beneficia de activitatea față-în-față din COMISIILE ADMITERII, organizate în cadrul fiecărei Facultăți (membrii Comisiilor urmând să sprijine candidații în înscrierea online).

Comisiile Admiterii vor funcționa pentru verificarea și validarea dosarelor înscrise online și pentru eventualele situații speciale întâmpinate de candidați (imposibilitatea tehnică de accesare  a  platformei, probleme administrative ș.a.) și pot fi contactate și telefonic pentru consultanță.

Comisiile funcționează de luni până vineri, între orele 9.00-15.00 și sâmbăta 9.00-13.00, în următoarele locații:

Comisia FACULTĂȚII DE ISTORIE, LITERE ȘI ȘTIINȚE ALE EDUCAȚIEI – Sala S7, Corpul C, et. I

Comisia FACULTĂȚII DE ȘTIINȚE ECONOMICE – Aula Mică a UAB, Corpul C, et. I

Comisia FACULTĂȚII DE INFORMATICĂ ȘI INGINERIE – Sala Bosch, Corpul C, parter

Comisia FACULTĂȚII DE DREPT ȘI ȘTIINȚE SOCIALE – Sala LMN, Corpul C, parter

Comisia FACULTĂȚII DE TEOLOGIE ORTODOXĂ – sediul Facultății, et. I

Comisia pentru români de pretutindeni, Rep. Moldova și diaspora - Centrul de Relații Internaționale, Palatul Apor, parter

Comisia de înscriere de la Deva (pentru învățământul la distanță) - în incinta Colegiului Național Pedagogic „Regina Maria” Deva, Str. Gh. Barițiu, nr. 2

 

2. CE ÎNSEAMNĂ TAXA UNICĂ DE ÎNSCRIERE ȘI CE FACILITĂȚI AM?

Taxa unică de înscriere (150 lei) pe Universitate, care presupune ca orice candidat care dorește să își depună un dosar de concurs să își poată exprima oricâte opțiuni dorește, pentru toate programele din cadrul Universității, pentru orice tip de loc.

Vă recomandăm să citiți în Regulamentul Admiterii care sunt categoriile de candidați scutite de taxa de înscriere.

 

3. CÂTE OPȚIUNI ÎMI POT COMPLETA ÎN CADRUL UNEI FACULTĂȚI ȘI CUM ESTE RECOMANDAT SĂ MI LE ORDONEZ?

Menționăm că în cadrul unei FACULTĂȚI candidații își pot adăuga în FIȘA DE ÎNSCRIERE online oricâte opțiuni doresc, pentru una sau mai multe specializări, pentru oricare dintre tipurile de locuri (finanțate de la buget / cu taxă / pentru învățământul la distanță ID). Opțiunile pot fi inserate și alternate în ordinea dorită, importantă fiind IERARHIA OPȚIUNILOR CANDIDATULUI (se va începe cu cea mai dorită opțiune și se vor completa, apoi, și altele, în ordinea descrescătoare a preferințelor; deci opțiunea 1 este cea mai dorită, apoi urmează celelalte)!

Exemple de completare a opțiunilor:

Varianta 1. Doresc să fiu admis pe un loc finanțat de la bugetul de stat, dar am mai multe specializări la care doresc să aplic în cadrul Facultății de …………………….

În acest caz, opțiunile se pot ordona astfel (exemplificare):

SPECIALIZAREA X -  buget-locuri destinate formării cadrelor didactice (se păstrează subvenția 3 ani continuu) – Prioritate 1

SPECIALIZAREA X -  buget– Prioritate 2

SPECIALIZAREA Y - buget– Prioritate 2

SPECIALIZAREA Z- buget– Prioritate 3

SPECIALIZAREA X  - taxă – Prioritate 4

SPECIALIZAREA Y - taxă – Prioritate 5

SPECIALIZAREA Z- taxă – Prioritate 6

 

Varianta 2. Doresc foarte mult să fiu admis la o anumită specializare (de ex. SPECIALIZAREA X), pe un loc finanțat de la bugetul de stat sau pe un loc cu taxă, în cadrul Facultății de …………………………..

În acest caz, opțiunile se pot ordona astfel (exemplificare):

SPECIALIZAREA X -  buget-locuri destinate formării cadrelor didactice (se păstrează subvenția 3 ani continuu)– Prioritate 1

SPECIALIZAREA X -  buget – Prioritate 2

SPECIALIZAREA X - taxă – Prioritate 3

SPECIALIZAREA Y - buget – Prioritate 4

SPECIALIZAREA Y - taxă – Prioritate 5

 

4. CE SUNT LOCURILE DESTINATE FORMĂRII CADRELOR DIDACTICE ȘI CINE POATE CONCURA PE ELE?

Locurile special repartizate pentru formarea cadrelor didactice sunt tot locuri subvenționate de la bugetul de stat (adică fără taxă), însă candidații admiși pe aceste locuri își păstrează subvenția continuu în toți cei trei ani de studii (nu participă la reierarhizările anuale), cu condiția de a urma și cursurile modulului psiho-pedagogic (gratuit), modul care este opțional pentru ceilalți studenți. Prin aceasta confirmă că își propun să urmeze și o carieră didactică după terminarea studiilor.

Pe aceste locuri pot concura absolut toți candidații absolvenți de liceu, indiferent de profilul absolvit în liceu. Candidații care își pun opțiune pentru acest tip de loc „destinat formării cadrelor didactice” își pot pune și opțiunea pentru locurile bugetate obișnuite, fără restricții!

CUM PROCEDEZ DACĂ SINGURA MEA OPȚIUNE ESTE PENTRU UN PROGRAM ID – ÎNVĂȚĂMÂNT LA DISTANȚĂ?

Candidaţii care au doar opţiunea ID şi au absolvit o instituţie de învăţământ superior, în loc de: „adeverință din care să reiasă perioada de școlarizare, forma de finanțare, precum și numărul semestrelor în care a beneficiat de bursă” (conform REGULAMENT ADMITERE - LICENȚĂ pentru anul universitar 2024-2025, Cap. III, Art.7, pc.5 d), pot încărca diploma de licenţă.  

 

5. CE TREBUIE SĂ ȘTIU DACĂ OPTEZ PENTRU O SPECIALIZARE CARE PRESUPUNE ȘI O PROBĂ DE VERIFICARE A APTITUDINILOR SAU O PROBĂ DE CUNOAȘTERE A UNEI LIMBI STRĂINE?

Dacă opțiunea mea este pentru o specializare care presupune o probă de verificare a competențelor, programarea acestor probe va fi anunțată (locul și ora) pe website-ul Admiterii, într-o rubrică specială. Tematica acestor probe poate fi consultată aici:

https://www.uab.ro/postari/419-admitere-licenta-probe-de-aptitudini-licenta-2024/

Toți candidații care au astfel de probe le vor susține la Alba Iulia, indiferent dacă optează pentru programe la învățământul de zi sau la distanță (ID).

 

6. CUM POT VERIFICA DACĂ DOSARUL MEU ÎNCĂRCAT  ÎN PLATFORMA ONLINE ESTE COMPLET ȘI CORECT?

Îți recomandăm să urmezi cu atenție pașii de înscriere de pe platforma online! Nu uita ca după completarea fiecărui pas SĂ SALVEZI și apoi să treci mai departe, iar la final NU UITA să dai click pe opțiunea finală TRIMITE DOSARUL, după ce ești sigur că ai completat toate câmpurile și ți-ai inserat corect opțiunile! Verifică pe adresa ta de email dacă ai primit confirmarea trimiterii dosarului!

7. CUM TREBUIE SĂ PROCEDEZ DUPĂ AFIȘAREA REZULTATELOR, CA SĂ ÎMI CONFIRM LOCUL PE CARE AM FOST DECLARAT ADMIS?

IMPORTANT! Nu uita ca după data de 20 IULIE, data afișării rezultatelor inițiale, să vii să te înmatriculezi (aducând la Universitate dosarul cu toate documentele precizate), indiferent dacă ai obținut, în prima etapă a Admiterii, un loc subvenționat sau cu taxă! În perioada 22-27 IULIE are loc ÎNMATRICULAREA candidaţilor declaraţi admişi pe locuri FINANŢATE DE LA BUGET şi a candidaţilor declaraţi admişi PE LOCURILE CU TAXĂ.

ATENȚIE! Candidații ADMIȘI (pe locuri finanțate de la buget și pe locurile cu taxă) care nu se înmatriculează în perioada 22-27 iulie își pierd locul obținut prin concurs, care va fi redistribuit candidaților admiși, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, conform opțiunii lor din fișa de înscriere.

În perioada 29 iulie – 31 iulie are loc ADOUA ETAPĂ DE ÎNMATRICULARE: înmatricularea CANDIDAȚILOR ADMIȘI PE LOCURI FINANȚATE DE LA BUGET ÎN URMA VACANTĂRII LOCURILOR BUGETATE NECONFIRMATE DE CANDIDAȚII ADMIȘI INIȚIAL și, respectiv, înmatricularea CANDIDAȚILOR ADMIȘI PE LOCURI CU TAXĂ.

ATENȚIE! În perioada 1-23 AUGUST 2024 se mai pot înmatricula DOAR CANDIDAȚII ADMIȘI PE LOCURILE CU TAXĂ.

8. CUM ESTE BINE SĂ MĂ INFORMEZ DESPRE DOCUMENTELE ȘI ETAPELE ADMITERII?

Îți recomandăm să citești cu atenție Regulamentul Admiterii, să urmărești tutorialele, alte informații utile și te rugăm să nu eziți să ne scrii la adresele de email disponibile pentru consiliere sau să suni la telefoanele de consultanță! Un membru al Comisiilor de Admitere te va ajuta cu multă plăcere!

 

MULT SUCCES!